In elita iti faci loc cu greu. Si te mentii si mai greu. Cum reuseste o companie care a produs in aproximativ 20 de ani 120 de masini (mai corect spus, supermasini) sa se mentina in fruntea unei competitii cu nume foarte grele precum McLaren, Bugatti, Ferrari sau Porsche, care dispun de bugete uriase pentru cercetare? Raspunsul poate fi surprinzator (sau nu): Prin modul liber de a gandi si a adapta cele mai noi tehnici, tehnologii si echipamente disponibile pe piata. In fapt, prin puterea de a inova, prin pasiune si determinare.

Cateva exemple si rezultate:

  • Prima companie care a realizat jentile masinilor din fibra de carbon (de fapt majoritatea elementelor de caroserie sunt realizate din acest material).
  • Prima companie care a folosit tehnologia de Formula 1 „baterry cell” pe o masina „de strada”.
  • Prima masina din lume care accelereaza de la 0 la 300 km/h in 21 de secunde.
  • Prima supermasina „verde” (CCXR).
  • Una dintre cele mai frumoase 10 masini din istorie (titlu acordat in 2009).
  • Sunt folosite in procesul de dezvoltare si productie tehnologii 3D CAD, 3D PRINT (inclusiv metal), 3D SCAN.

Motto-ul Koenigsegg in materializarea ideilor stralucite: „Daca nu gasim partenerul sau solutia corecta pentru o problema, practic o rezolvam „in house”, spune managerul acestei companii. Exemplu: realizarea propriilor placi electronice sau a softurilor de informare disponibile pe consola masinilor.

In urma cu ceva timp, cu ocazia prezentarii in Romania a modelului CCX, am vorbit in Newsletterele noastre despre unul dintre motoarele care propulseaza aceasta companie: SOLIDWORKS.

Vom dezvalui astazi un al doilea.

Bazandu-se pe experienta dobandita prin utilizarea EXAscan pentru inspectia caroseriei sau reverse engineering (pentru modelarea scaunelor – obiecte care trebuie sa tina cont de ergonomie, anatomie si fiind modelate in prima faza fizic), odata cu aparitia noilor modele HandySCAN, MetraSCAN si HandyPROBE aceasta companie a facut imediat pasul inainte.

Cele peste 300 componente din fibra de carbon, de culoare neagra, lucioase, reprezentau un examen dificil in ceea ce priveste inspectia (culoarea neagra absoarbe lumina iar suprafetele lucioase genereaza „zgomot”). Dar solutia este una foarte simpla: MetraSCAN dispune de un algoritm special dezvoltat pentru a depasi aceste bariere. Gratie celor 7 cruci laser incorporate, viteza a crescut de 12 ori. De asemenea noua versiune a masinii de masurat in coordonate portabila HandyPROBE dispune de o acuratete de 2 ori mai buna. Control al calitatii rapid, direct in atelier. Feedback aproape instantaneu catre productia de piese sau de dispozitive.

Tehnicienii Creaform au ajutat la scanarea completa a ultimului model Koenigsegg. S-au folosit alaturi de echipamentele mentionate anterior si MaxSHOT, sistemul de fotogrametrie care permite atingerea preciziei maxime la scanarea corpurilor de dimensiuni mari.

In urma acestei noi experiente, managerul firmei a decis sa demareze procedurile de integrare a HandySCAN in procesul de design si sistemele de inspectie si control scanning si probe in procesul de productie.

“Am realizat ca o cursa care urmareste atingerea celei mai mari viteze incepe sa devina un nonsens, astfel ca filozofia noastra se rezuma la: cine ajunge primul la 250mph (400 km/h) castiga.”

Si sa faci asta fara cutie de viteza, cu actionare direct drive, asta inseamna inovatie.

Regera. Koenigsegg Regera.